Onview

Ми не закриваємо очі на головне

Advertisement

Чому українські АЗК випереджають європейські

Попри війну, українські мережі АЗС автозаправних комплексів продовжують активно розвиватися, демонструючи інноваційний підхід до обслуговування, сервісів і цифрових рішень.

За останні роки змінився не лише підхід до обслуговування клієнтів, а й саме сприйняття АЗК – із “місця заправки” на повноцінний дорожній хаб, викликаючи здивування та захоплення навіть в іноземних гостей із високорозвинених країн. Що ж спонукало ці зміни?
Виклики як рушій прогресу
Сьогодні в Україні навряд чи когось можна здивувати словом “виклик”. Втім, протягом тривалого часу їх один за одним продовжує долати й український бізнес. Лише за останні п’ять років, вітчизняні мережі АЗК зіткнулися із кількома труднощами.

Пандемія. В умовах значних карантинних обмежень та різкого зниження мобільності населення, заправні мережі були змушені швидко адаптуватися до нових реалій, впроваджуючи нові рішення. Так, у 2020 році довелося значно посилили заходи безпеки та гігієни, оперативно перебудовувати логістику нафтопродуктів та розвивати діджитал інструменти задля мінімізації прямого контакту споживачів з станціями.

Випробування війною. Безперечно, найбільший та найскладніший виклик. Через бойові дії та порушення логістики, країна опинилася в умовах паливної кризи. Найбільш організовані мережі заправних комплексів з сильними логістичними інструментами змогли швидко адаптуватися, змінивши шляхи та засоби постачання пального. Довіра до таких АЗК стала капіталом, і це підвищило значення клієнтоорієнтованості.

Не меншою трудністю стало і фізичне руйнування АЗК. Це змусило нас переглянути підхід до відновлення пошкоджених обʼєктів та будівництва нових. Так, нові заправні станції створюються за новими безпековими стандартами та з урахуванням потреб усіх суспільних груп – інклюзивними, просторими та мультифункціональними.

Втім, є й кілька позитивних факторів, що сприяють розвитку мереж.

Читайте також

ПРРО як інструмент детінізації: чому ринок пального має стати наступним

Автомобілізація. Попри те, що під час великої війни, здатність українців купувати нові авто значно скоротилася, країна поступово наближається до показників довоєнного часу. За даними асоціації Автопром, у 2024 році українці придбали понад 70 тис. нових легкових авто, що на 14% більше, ніж у 2023 році та майже втричі більше, ніж у 2022-му.

Зростання автомобілізації стимулює розвиток інфраструктури АЗК, а отже й розширення спектра послуг та впровадження нових технологій.

Розвиток автотуризму. Ковідні обмеження та війна позначилися на розвитку внутрішнього туризму, зробивши популярними подорожі власним авто. За оцінками, цього року 85% громадян планують відпочивати в Україні, і дедалі більше з них обирають подорожі автомобілем. Автотуризм стає не лише замінником авіаперельотів, а й способом провести час разом із близькими та побачити країну по-новому.
5 напрямків, де ми перевершуємо європейців
Хоча в багатьох аспектах українські АЗК орієнтуються на європейський досвід, є декілька сфер, де ми випереджаємо західних партнерів.

Гастрономія та ритейл. Українські АЗК активно інвестують у розвиток гастрономічного сервісу, пропонуючи клієнтам страви, які за рівнем не поступаються ресторанним. Те ж саме стосується і супермаркетів, “вмонтованих” у тіло заправних комплексів і які заміняють необхідність походу до інших магазинів.

Кавова культура. Чимало українських мереж славляться якісною кавою, яку готують на професійному обладнанні із найкращого зерна. Українські гравці активно інвестують у розвиток кавового напрямку як інструмент розширення бізнесу та точку конкурентної переваги.

Інклюзивність. Великі паркомісця поблизу входу, розсувні двері, понижені бордюри для зручного заїзду на кріслах колісних, тактильні вказівники та доріжки для людей із порушеннями зору – лише частина базових характеристик для нових українських заправок. Повага до людей з інвалідністю, ветеранів, мам із малими дітьми чи домашніх улюбленців – це нова соціальна цінність, без якої складно уявити майбутнє України.

Читайте також

Чому в Україні є пальне, а в Росії – немає?

Цифровізація. Вітчизняні паливні компанії активно впроваджують мобільні додатки з широким функціоналом від онлайн-оплати пального без виходу з авто до накопичення бонусів та інтеграції з банківськими та платіжними сервісами.

Попри пандемію, війну та численні виклики, український бізнес шукає нові можливості для зростання, покращення сервісу та впровадження інновацій. Мережі АЗК – яскравий приклад цього руху вперед: вони не просто відновлюють роботу, а створюють сучасні, зручні та інклюзивні простори, які випереджають навіть європейські практики.

Україна демонструє, що навіть під час війни ми здатні задавати тренди та ставати прикладом для іноземних партнерів.