У понеділок, 1 грудня, відбулася презентація маршруту Джиро д’Італія-2026. Минулого року з представленням маршруту тягнули аж до середини січня через проблеми з організацією старту в Албанії, проте цього разу презентація відбулася у більш звичні терміни.
Чинний директор Джиро д’Італія Мауро Веньї покине свою посаду в лютому наступного року, його замінить Паоло Белліно. Тому маршрут “Корса роза” 2026 року став прощальним творінням 66-річного функціонера, який обіймав свою посаду з 2014 року.
Джиро-2026 відбудеться з 8 до 31 травня, за цей час відбудуться 21 етап із трьома днями відпочинку – після 3, 9 і 15 етапів. Додатковий день відпочинку після перших трьох етапів – типове рішення від організаторів Джиро у тих випадках, коли гонка стартує далеко від Італії. На такий крок ідуть із логістичних міркувань – дати командам час після трьох етапів закордоном переміститися на Апеннінський півострів.
𝐋𝐚 𝐆𝐫𝐚𝐧𝐝𝐞 𝐏𝐚𝐫𝐭𝐞𝐧𝐳𝐚 🩷1️⃣ Nessebar – Burgas (156km)2️⃣ Burgas – Veliko Tarnovo (220km)3️⃣ Plovdiv – Sofia (174km)#GirodItalia pic.twitter.com/zfCetTPYs2— Giro d’Italia (@giroditalia) December 1, 2025
Ще у серпні поточного року з’явилася інформація про те, що наступного року Джиро стартує у Болгарії, згодом це підтвердили офіційно. Ця країна прийме етап не лише Джиро, а й будь-якого Гран туру вперше в своїй історії. Сумарно в Болгарії відбудуться перші три етапи, після чого Джиро повернеться в Італію.
Джиро-2026 – це 21 етап сумарною дистанцією 3459,2 км і сукупним набором висоти в 49150 метрів. 20 етапів будуть груповими, ще один – це індивідуальна розділка на 40,2 км на 10 етапі. З 20 групових етапів 8 будуть спринтерськими, 7 – горбистими і ще 5 – високогірними.
giroditalia.it
Останніми роками за Джиро закріпилося реноме Гран туру з найбільш консервативним підходом до формування маршруту: в той час, як Тур де Франс і Вуельта роблять ставку на короткі та інтенсивні етапи, італійці й надалі включають в маршрут традиційні довгі етапи.
В цьому плані маршрут Джиро-2026 став певною мірою гібридним. З одного боку – вперше в новітній історії середня дистанція групового етапу “Корса роза” буде меншою, ніж на Турі – 170,95 км проти 173 км. З іншого боку – якщо на Турі-2026 буде лише один етап із дистанцією в 200+ км, то на Джиро їх буде одразу 4. При чому, два з них – значно довші за 200 км: 220 і 246 км.
Перший тиждень: старт у Болгарії та перші гори
Як уже було сказано вище, розпочнеться Джиро у Болгарії. У перший день на гонщиків чекатиме 156-кілометровий рівнинний етап із Несебира до Бургаса. Ідеальний шанс для спринтерів приміряти рожеву майку лідера. Проте і генеральщикам потрібно буде їхати уважно: весь етап проходитиме вздовж узбережжя Чорного моря, а це означає високу імовірність сильних вітрів і, як наслідок, ешелонів.
Маршрут 1 етапу
giroditalia.it
На другий день учасники Джиро почнуть рухатися від морського узбережжя вглиб континенту. На гонщиків чекатиме другий за дистанцією етап всієї “Корса роза”-2026: 220 км з Бургаса до Веліко Тарново. Там же спортсменам доведеться зіткнутися з першими труднощами рельєфу: 3 перевали третьої категорії складності. При чому, вершина останнього з них розташована в 8,3 км від фінішу. Чисті, “паркетні” фінішери навряд чи зможуть висидіти в пелотоні – це територія для панчерів та спринтерів-універсалів.
Маршрут 2 етапу
giroditalia.it
Третій етап з’єднає між собою два найбільших міста Болгарії: гонщики стартуватимуть у Пловдіві, а фінішуватимуть у столиці, Софії. В середині етапу гонщики заїдуть у доволі високі гори – вершина перевалу Боровец знаходиться на висоті в 1334 м над рівнем моря.
Маршрут 3 етапу
giroditalia.it
Проте на загальний характер етапу штурм цього перевалу навряд чи вплине. Все ж, підйом на таку висоту буде поступовим і пологим, а після його вершини буде чимало часу на перепочинок і відновлення свіжості в ногах перед фінішним спринтом – це територія для чистих фінішерів.
Після трьох етапів у Болгарії на гонщиків чекає ранній перший день відпочинку, під час якого гонка переміститься на південь Апеннінського півострова та почне свій рух у північному напрямку. Четвертий етап із Катандзаро до Козенци буде чимось схожий на третій: доволі непростий підйом у середині, який, втім, на фоні рівнинного загального характеру гонки навряд чи виведе з гри спринтерів.
Втім, четвертий етап для спринтерів усе ж менш сприятливий, ніж третій. По-перше, перевал Коццо Тунно (14,3 км, середній градієнт – 6%) – все ж значно складніший, ніж підйом на Боровец, і розташований ближче до фінішу. При бажанні тут можна влаштувати серйозну селекцію та вивести чистих спринтерів з гри, проте шанси побачити спринтерську розв’язку все одно доволі високі.
Маршрут 4 етапу
giroditalia.it
Горбистим буде 5 етап з Прайя а Маре до Потенци. Для розбірок у загальному заліку він не підходить, для спринтерів також – ідеальна територія для першого результативного відриву. На Підйомі Престьєрі на самому початку група втікачів сформується, а на Монтанья Гранде ді Віджано – вияснить, хто з них найсильніший.
Маршрут 5 етапу
giroditalia.it
Наступного дня – рівнинний етап до Неаполя. Невеличкий підйом Фуорігротта з вершиною за 7,3 км до фінішу може попсувати нерви чистим спринтерам, проте навряд чи виведе їх з гри. Розв’язка чимось схожа на Мілан – Сан Ремо, проте, якщо Поджо після 290 км дистанції дає хороші шанси панчерам, то на короткому рівнинному етапі спринтери свого не віддадуть.
Маршрут 6 етапу
giroditalia.it
На 7 етапі на гонщиків чекатиме перше по-справжньому важке випробування Джиро-2026: найдовший за дистанцією етап (246 км) і перший гірський фініш, при чому, одразу складний. Перша половина дистанції буде рівнинною, після чого гонщики в’їдуть в Апенніни та штурмуватимуть підйом на Роккаразо, який неодноразово з’являвся у маршрутах як Тіррено – Адріатико, так і Джиро, при чому й у якості фінішної гори.
Втім, цього разу Роккаразо буде лише розминкою. Фінішуватимуть гонщики на Блокхаусі – дуже складному підйомі (13,5 км, 8,5%) зі стабільним градієнтом і взагалі без виположувань. Цей підйом з’явиться на мапі Джиро всьоме в історії та втретє – в ХХІ столітті. Про перші гірські етапи часто прийнято говорити заїждженою фразою “це день, коли гонку не можна виграти, але можна програти”. Проте 7 етап Джиро-2026 занадто складний для такого формулювання: тут можна добитися розривів, які стануть фундаментально важливими в боротьбі за рожеву майку.
Маршрут 7 етапу
giroditalia.it
Після такого важкого гірського етапу перепочинку у гонщиків не буде. 8 етап розпочнеться з рівнини, проте на другій половині дистанції на спортсменів чекає частокіл із 6 підйомів, 4 із яких – категорійні, зокрема, і фінішний у Фермо. Ідеальна територія для панчерів, хоча і в загальному заліку можливі перестановки.
Маршрут 8 етапу
giroditalia.it
Завершуватиме перший тиждень ще один етап із гірським фінішем, який, втім, через рівнинний характер перших 3/4 дистанції був віднесений до категорії горбистих. Фінішуватимуть гонщики на апеннінській вершині Корно Алле Скале, яка востаннє з’являлася на Джиро ще у 2004 році. Тоді цей підйом завершував 3 етап гонки і приніс переконливу перемогу чинному на той момент чемпіону, Джильберто Сімоні.
Фінальний підйом загалом помітно легший, ніж Блокхаус – 12,8 км із середнім градієнтом у 5,9%. Більша частина підйому йде вперемішку з виположуваннями, проте останні кілька кілометрів дійсно складні, з градієнтами у понад 10%. Така конфігурація практично унеможливлює ранні атаки грандів, проте круті останні кілометри неодмінно подарують якісь розриви у загальному заліку – тим більше, перед днем відпочинку.
Маршрут 9 етапу
giroditalia.it
В цілому, логічніше було б, якби 7 і 9 етапи поміняли місцями – Корно Алле Скале краще підходить для першої проби сил у горах, а Блокхаус – для безкомпромісної битви перед першим днем відпочинку.
Другий тиждень: розділка, гори та візит у Мілан
Другий тиждень Джиро розпочнеться з єдиної розділки 109-ї версії “Корса роза” – 40,2 км з В’яреджо до Масси. Безумовно, цей етап стане дуже важливим з точки зору загального заліку. По-перше – дистанція в 40 км – майже марафонська для Гран турів за реаліями сучасності. По-друге – відбудеться вона одразу після дня відпочинку, а це завжди ризик того, що хтось із грандів не увійде у гоночний ритм після паузи.
Маршрут 10 етапу
giroditalia.it
По-третє – всі 40 км дистанції пролягатимуть вздовж узбережжя Лігурійського моря, а це означає – серйозні вітри та великі проблеми для легких гірників, які можуть програти дуже багато. З точки зору боротьби за перемогу на таких етапах вітер часто буває ключовим фактором – напрямок вітру по ходу гонки може кардинально змінитися і поставити різні стартові групи у зовсім нерівні умови.
Проте з точки зору загального заліку лотереї не буде – перший тиждень достатньо селективний для того, щоби гранди загального заліку вже окупували перші позиції в генеральній класифікації та стартували приблизно за однакових вітрових умов.
Після розділки легкого життя також не буде – на гонщиків чекатиме панчерський етап із трьома підйомами. Черговий шанс для відриву, проте можливі й спроби генеральщиків взяти ініціативу на себе.
Маршрут 11 етапу
giroditalia.it
Після цього – два поспіль рівнинних етапи для спринтерів. Утім, жоден із них не буде позбавлений складнощів рельєфу. На 12 етапі гонщики знову опиняться на узбережжі Лігурійського моря, вздовж якого будуть їхати впродовж першої половини дистанції. Теоретично – шанси на створення ешелонів, на практиці – задалеко від фінішу, щоби ці спроби виявилися результативними.
Після того, як гонщики від’їдуть від Лігурійського моря в глибину континенту, на них чекатимуть два підйоми 3 категорії – Колле Джово та Брік Бертон. Утім, вони недостатньо складні та розташовані занадто далеко він фінішу, щоби зірвати битву чистих спринтерів.
Маршрут 12 етапу
giroditalia.it
А ось на 13 етапі варіанти можливі. Обидва підйоми дня – Б’єно та Унджаска – розташовані значно ближче до фінішу, тому створять спринтерам значно більше проблем. Проте масовий спринт із пелотону на фініші – все одно найбільш імовірний сценарій.
Маршрут 13 етапу
giroditalia.it
Після двох поспіль спринтерських етапів гонщики опиняться у регіоні Валле д’Аоста біля кордону з Францією, а це означає лише одне – гори, гори, і ще раз гори. З самого старту – підйом 1-ї категорії Сен-Бартелемі (20,3 км, 5,3%). Після цього – простіші перевали Дуес, Лін Нуар і Веронь – останній був у маршруті Джиро не так давно, на 15 етапі у 2022 році.
Фінальний підйом на Пілу – дуже складний, і типово французький: довгий, з не захмарними, проте стабільними градієнтами: 16,5 км, 7,1%. Більше 4000 метрів вертикального набору на всього 133 км дистанції – неймовірна насиченість і ідеальна сцена для безкомпромісної битви грандів загального заліку. Тим більше, що після цього – абсолютно прохідний для генеральщиків етап.
Маршрут 14 етапу
giroditalia.it
Завершуватиме програму другого тижня абсолютно столоподібний етап до Мілану 5 колами по 9 км безпосередньо в столиці Ломбардії. До слова, фініш етапу буде не на центральній площі П’яцца дель Дуомо, а неподалік від головного парку міста, Семпіоне. Як би там не було – ідеальний шанс для чистих спринтерів: нуль складнощів рельєфу.
Маршрут 15 етапу
giroditalia.it
Третій тиждень: візит у Швейцарію, Доломіти та фініш у Римі
Третій тиждень розпочнеться з візиту в Швейцарію, на території якої пройде весь 16 етап. Гонщики стартуватимуть у Беллінцоні, після чого подолають два кола перевалами Торре та Леонтіка. Ділі – ділянка рівнини та складний фінальний підйом Карі: 11,6 км, 8%.
Маршрут 16 етапу
giroditalia.it
Хороша територія для битви грандів загального заліку, проте могло бути ще краще. Подейкують, що у початковому проєкті маршруту цей етап був значно складнішим, з кількома високими перевалами в середині дистанції, проте менш ніж за місяць до презентації їх із маршруту прибрали.
Рішення організаторів можна зрозуміти. В травні на високих перевалах ще багато снігу, який, імовірно довелося би розчищати. А домовитися про це на території іншої держави значно складніше, як і організувати запасний варіант маршруту на випадок, якщо погода ці перевали не дозволить штурмувати.
Після швейцарських гір гонщики повернуться в Італію, де на них чекатиме горбистий етап з фінішем у пагорб в Андало. Етап для відриву з певними шансами на активність від грандів загального заліку.
Маршрут 17 етапу
giroditalia.it
На 18 етапі на генеральщиків чекатиме динамічна пауза напередодні вирішальних битв у великих горах – рівнинний етап для чистих спринтерів.
Маршрут 18 етапу
giroditalia.it
19 етап буде по-справжньому королівським, або, як кажуть в Італії, Tappone: безжалісний маршрут легендарними доломітовими перевалами, понад 5000 метрів набору висоти на 150-кілометровій дистанції. Перші 45 км етапу рівнинні, а потім починається справжнє пекло.
Перший перевал дня – Пассо Дуран: 12,3 км, 8,1%. Останні кілька кілометрів доволі пологі, проте в середній частині підйому крутизна не опускається нижче позначки в 9%. Після спуску – підйом на Форчелла Стауланца транзитом через дуже крутий перевал Кої: 5,9 км, 9,6%.
Подолавши вершину Форчелла Стауланца, гонщики спустяться у Сельва ді Кадоре, після чого на них чекатиме головне випробування етапу і, можливо, всієї Джиро: підйом на легендарний Пассо Джау, один із найскладніших перевалів у Доломітах: 9,8 км із середнім градієнтом 9,5%. Вершина Пассо Джау розташована на висоті 2233 метри над рівнем моря, що дає їй статус Чіми Коппі – найвищої точки маршруту Джиро-2026.
Після спуску з Джау – штурм ще одного перевалу висотою понад 2000 м, Пассо Фальцарего (10,5 км, 6,5%). Далі – довгий спуск у Аллеге та фінальний крутий і короткий підйом на П’яні ді Пецце – 4,7 км, 9,6%.
Маршрут 19 етапу
giroditalia.it
Шалений етап – головне, щоби він відбувся у такому первозданному вигляді, без скорочень і скасувань штурмів надвисоких перевалів – у травні в Альпах це, нажаль, часта ситуація. Головні побоювання пов’язані, звісно ж, з Пассо Джау. Проте все ж ідеться не про Стельвіо, Аньєлло чи Гавію з висотами у понад 2600 метрів. Якщо зимові сніги не встигнуть розтанути – розчистити їх не проблема. Головне – щоби в день гонки температура на вершині не опускалася нижче 0 градусів і не падав свіжий сніг.
Шалений 19 етап буде лише першим у зв’язці з двох поспіль доломітових. Остаточно загальний залік Джиро-2026 сформується на 20 етапі до П’янкавалло. Фінішний підйом (14,4 км, 7,9%) штурмуватимуть двічі, вперше його вершину пройдуть за 52,7 км до фінішу. За останні 10 років П’янкавалло прийматиме фініш етапу Джиро вже втретє – після 2017 і 2020 років.
Маршрут 20 етапу
giroditalia.it
Після вирішальних битв у Доломітах “Корса роза” переміститься на південь, у Рим, де і завершиться рівнинним етапом для спринтерів. Столиця Італії прийме фініш Джиро вже вчетверте поспіль – Вічне місто поступово переймає у Мілана статус традиційної локації завершення Джиро.
Маршрут 21 етапу
giroditalia.it
Резюме
Маршрут Джиро д’Італія-2026 загалом непоганий, проте не всі оцінюють його настільки високо через завищені очікування – порівняно з проміжними його варіантами, які регулярно зливалися у ЗМІ, фінальний вийшов трохи спрощеним: без гірського етапу до Мадонна ді Кампільо, другої розділки (подейкують, її планували провести в Мілані наприкінці другого тижня) і з лайт-версією візиту в Швейцарію.
З негативу варто відзначити не зовсім логічний порядок гірських етапів наприкінці першого та третього тижнів. Про те, що 7 і 9 етапи логічніше було би поміняти місцями, ми вже сказали, те саме стосується і зв’язки з 19 і 20 етапів.
x.com/giroditalia
Також потенційно невдалим рішенням виглядає етап у Мілані 24 травня. Справа у тому, що на цей же день запланований фінальний тур футбольної Серії А, Мілан на Сан-Сіро прийматиме Кальярі. І якщо цей поєдинок не винесуть на вечір, то Джиро втратить значну частину вболівальників, які могли би прийти поспостерігати за гонкою наживо. Та й для місцевих правоохоронців забезпечення порядку на двох таких масштабних подіях одночасно може стати проблемою.
З плюсів – 40-кілометрова розділка створює у маршруті більший баланс, ніж на Турі, де ухил у бік гір з кожним роком стає дедалі відчутнішим. Ще одна перевага – нема настільки яскраво вираженої концентрації вирішальних етапів на третьому тижні, як це зазвичай буває на Джиро: цього разу вони розподілені по трьох тижнях гонки доволі рівномірно.
Загалом у плані складності маршрут з сумарним набором висоти менш ніж у 50000 метрів – це нижче середнього за мірками Джиро. Маршрут спрощений, імовірно, з метою заманити Йонаса Вінгегора та Ремко Евенепула на “Корса роза”: за простішого маршруту їм буде легше зважитися поїхати зв’язку Джиро+Тур. І якщо поява Вінгегора виглядає доволі реальною, то Евенепула ми в Італії, скоріше за все, не побачимо: з чуток, він планував їхати Джиро лише якщо в маршруті буде дві розділки.
Ремко Евенепул
x.com/UCI_cycling
А ось кого заманити на Джиро точно вдасться – так це спринтерів, у яких буде щонайменше 8 реальних шансів поборотися за перемогу. В цьому плані “Корса роза” дуже вигідно відрізняється від Туру, який вибрав свідому стратегічну лінію на мінімізацію кількості спринтерських етапів – мовляв, вони надто нудні та відлякують телеглядачів.
Джиро ж у цьому плані постаралася зберегти баланс, і, здається, Веньї та компанії це таки вдалося. У спринтерів дійсно 8 реальних шансів на перемогу, проте серед них мало етапів зі стовідсотковими шансами для фінішерів. На більшості з цих етапів присутні труднощі рельєфу, які дають простір для реалізації альтернативних сценаріїв розв’язки.
“Ми постаралися уникати банальних етапів”, – заявив Веньї. І, схоже, на прощання йому це таки вдалося.
Розклад Джиро д’Італія-2026:
П’ятниця, 8 травня: 1 етап, Несебир (Болгарія) – Бургас (Болгарія), 156 км, рівнинний етап
Субота, 9 травня: 2 етап, Бургас (Болгарія) – Велико Тарново (Болгарія), 220 км, горбистий етап
Неділя, 10 травня: 3 етап, Пловдів (Болгарія) – Софія (Болгарія), 174 км, рівнинний етап
Понеділок, 11 травня: день відпочинку №1
Вівторок, 12 травня: 4 етап, Катандзаро – Козенца, 144 км, рівнинний етап
Середа, 13 травня: 5 етап, Прайя а Маре – Потенца, 204 км, горбистий етап
Четвер, 14 травня: 6 етап, Паестум – Неаполь, 161 км, рівнинний етап
П’ятниця, 15 травня: 7 етап, Фомія – Блокхаус, 246 км, гірський етап
Субота, 16 травня: 8 етап, К’єті – Фермо, 159 км, горбистий етап
Неділя, 17 травня: 9 етап, Червія – Корно алле Скале, 184 км, горбистий етап
Понеділок, 18 травня: день відпочинку №2
Вівторок, 19 травня: 10 етап, В’яреджо – Маса, 40,2 км, індивідуальна розділка
Середа, 20 травня: 11 етап, Поркарі – К’яварі, 178 км, горбистий етап
x.com/giroditalia
Четвер, 21 травня: 12 етап, Імперія – Нові Лігуре, 177 км, рівнинний етап
П’ятниця, 22 травня: 13 етап, Алессандрія – Вербанія, 186 км, рівнинний етап
Субота, 23 травня: 14 етап, Аоста – Піла, 133 км, гірський етап
Неділя, 24 травня: 15 етап, Вогера – Мілан, 136 км, рівнинний етап
Понеділок, 25 травня: день відпочинку №3
Вівторок, 26 травня: 16 етап, Беллінцона (Швейцарія) – Карі (Швейцарія), 113 км, гірський етап
Середа, 27 травня: 17 етап, Кассано д’Адда – Андало, 200 км, горбистий етап
Четвер, 28 травня: 18 етап, Фай делла Паганелла – П’єве ді Соліго, 167 км, рівнинний етап
П’ятниця, 29 травня: 19 етап, Фельтре – П’яні ді Пецце, 151 км, гірський етап
Субота, 30 травня: 20 етап, Джемона дель Фріулі – П’янкавалло, 199 км, гірський етап
Неділя, 31 травня: 21 етап, Рим – Рим, 131 км, рівнинний етап
x.com/giroditalia

