Подільська окружна прокуратура міста Києва звернулась до суду з позовом про визнання недійсним одного з договорів на будівництво ділянки Подільського мосту через річку Дніпро, а саме ділянки від дамби Русанівських садів до бульвару Перова.
Про це КВ стало відомо з повідомлення Офісу генпрокурора.
У квітні 2017 року КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та приватне товариство уклали договір підряду на будівництво Подільського мостового переходу. Протягом 8 останніх років строк виконання робіт неодноразово продовжувався, а ціна робіт збільшилась з 1,7 млрд гривень до 3,5 млрд гривень, тобто майже у двічі, що підтверджується 90 додатковими угодами до договору.
Станом на липень 2025 року з бюджету міста Києва сплачено понад 2 млрд гривень.
“Водночас рішенням Антимонопольного комітету України визнано, що двоє учасників тендеру на проведення будівельних робіт (зокрема переможець тендеру) вчинили порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, спотворивши результати тендеру”, – йдеться у повідомленні.
Антимонопольний комітет України у своєму рішенні дійшов висновку, що ці учасники тендеру мають спільні інтереси та взаємозв’язки. Товариства протягом 2022-2023 років намагались оскаржити цей висновок в судах, однак суди всіх інстанцій відмовили у задоволенні їхніх вимог.
Відтак Подільська окружна прокуратура міста Києва скерувала до суду позов в інтересах держави про визнання недійсним договору підряду як такого, що суперечить інтересам держави й суспільства, та стягнення сплачених грошей з переможця тендеру. Господарським судом міста Києва відкрито провадження у справі.
Зазначимо, що у суді вже перебуває аналогічна справа за позовом Подільської окружної прокуратури міста Києва про визнання недійсним договору підряду на будівництво Подільського мосту вартістю 8,4 млрд гривень.
Як писала КВ, 1 грудня 2024 року частково відкрили рух одним з найвідоміших довгобудів столиці – Подільським мостовим переходом, який зʼєднав Поділ та Рибальський півострів на правому березі з Райдужним масивом на лівому. Водночас для повного завершення проєкту його необхідно повноцінно “підключити” до транспортної інфраструктури міста. Але що отримають кияни в кінцевому підсумку – невідомо, адже протягом часу реалізації цей проєкт постійно змінюється під впливом транспортної ситуації, фінансових можливостей та тиску громадськості. Експерти констатують, що Подільський мостовий перехід не є унікальним в цьому контексті, він лише уособлює відсутність системного підходу до розвитку столиці.
Читайте: Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
Нагадаємо, 8 серпня 2018 року Київська міська прокуратура відкрила кримінальне провадження № 42018101020000145. Слідство встановило, що службові особи КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд” могли допустили під час будівництва Подільського мостового переходу розтрату бюджетних коштів в особливо великих розмірах з боку ПАТ «Мостобуд» та ТОВ «Еко-Буд-Трейд» під час будівництва Подільського мостового переходу. Аудитори підтвердили завищення вартості виконаних робіт і матеріалів.
Читайте: Прокуратура подозревает строителей Подольского моста в масштабных растратах бюджетных средств
В рамках ще одного кримінального провадження (№ 12019000000000425) Нацполіція встановлює, чи справді посадові особи КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” за попередньою змовою з підрядниками розкрали та заволоділи державними коштами під час цього будівництва через залучення великої кількості субпідрядників, щоб штучно завищити вартість робіт.
Читайте: Строителей Подольско-Воскресенского моста будут “выводить на чистую воду” до 14 ноября 2021 года
Навесні 2020 року цим будівництвом зайнявся ще й Антимонопольний комітет України. Комітет відкрив справу за ознаками антиконкурентної змови під час проведення тендерних процедур щодо будівництва Подільського переходу між генпідрядником будівництва «Еко-Буд-Трейд» та ТОВ Форма на загальну суму більше 4 млрд гривень. У жовтні 2021 року компанії оштрафували за замову на 182,6 млн гривень.
В рамках кримінального провадження №42021100000000170 від 12 березня 2021 року столична поліція встановила, що у 2020 році на зведення Подільського мосту могло бути вкрадено 4,5 млн гривень – генпідрядник не виконав деякі робіт по договорам. Під час слідства підозри в скоєнні різних “бюджетних злочинів” отримали декілька посадових осіб КП “ДСДТС” і компанії-підрядника.
2 вересня 2021 року ГСУ Нацполіції відкрило ще одне провадження № 12021000000001109. Тут слідство теж підозрює змову службових осіб КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва», ПАТ «Мостобуд» та ТОВ «Еко-Буд-Трейд». Зокрема, йшлося про завищення вартості конструкцій, виготовлених ПАТ «Завод «Ленінська кузня».
В листопаді 2021 року Київська міська прокуратура повідомила про замах на розкрадання 3 млрд гривень під час будівництва Подільського мостового переходу. За матеріалами слідства, проєктну документацію, що мав виконати субпідрядник, підробили, щоб потім завищити вартість робіт.
Фото: Офісу генпрокурора
Оксана Олійникова