Facebook видалив 72 українських аккаунти й 35 сторінок, пов’язаних із digital-агентством “Postmen”, за неналежну активність під час президентських виборів 2019 року.
Джерело: повідомлення пресслужби Facebook
Деталі: 8 липня компанія Марка Цукерберга видалила 4 окремих мережі за порушення політики Facebook проти іноземного втручання і скоординованої недостовірної поведінки. Ці мережі виникли в Канаді й Еквадорі, у Бразилії, в Україні і в США. Їх учасники координували свої дії і використовували підроблені акаунти, щоб вводити інших в оману.
В Україні видалено 72 облікових записи Facebook, 35 сторінок і 13 облікових записів Instagram, які були причетні до скоординованої неналежної поведінки. Ця мережа орієнтувалася на вітчизняну аудиторію.
Люди, які стоять за цією діяльністю, використовували підроблені облікові записи – деякі з яких уже було виявлено і відключено автоматизованими системами Facebook – для створення фіктивних персон, публікацій у групах і на сторінках, коментування. Деякі акаунти також були видалені за розпалювання ненависті.
Відзначається, що “ця мережа була особливо активною під час президентських і парламентських виборів 2019 року в Україні”. Деякі з її учасників змінили імена з плином часу.
Адміністратори сторінок і власники акаунтів публікували політичні меми, сатиру й інший контент, у тому числі про Крим, НАТО, економічну політику в Україні, внутрішню політику, вибори, критику й підтримку різних кандидатів, у тому числі Володимира Зеленського, Юлії Тимошенко і Петра Порошенка.
Facebook викрив їхню діяльність у результаті внутрішнього розслідування. І “хоча люди, які стоять за цією діяльністю, намагалися приховати свою особу й координацію”, розслідування соцмережі пов’язало цю діяльність із рекламним агентством в Україні “Postmen DA”.
Усього в Facebook відстежили 72 аккаунти й 35 сторінок, ще 13 акаунтів в Instagram.
Близько 766 000 і облікових записів підписалися на одну або кілька з цих Fb-сторінок, близько 3800 осіб підписалися на одну чи кілька з цих облікових записів в Instagram.
Близько 1,93 млн доларів було витрачено на рекламу у Facebook та Instagram.
Довідка: Digital-агентство Postmen під час виборів президента у 2019 році працювало на Петра Порошенка і вело чорний піар проти його суперників, особливо Володимира Зеленського.
Під час парламентських виборів його засновник та керівник Ярослав Ведмідь очолив діджитал-напрямок у партії Святослава Вакарчука “Голос”.
При цьому він запевняв, що “Postmen” вийшов із контрактів із партією Петра Порошенка “Європейська солідарність”.
Джерело: УП