Getty Images
Німеччина зараз переживає найтриваліший період економічного застою з часів Другої світової війни. ВВП майже не росте з 2019 року, а чіткого плану виходу з кризи досі немає.
Про це пише The Wall Street Journal.
Повідомляється, що головна проблема німецької економіки — залежність від експорту, особливо автомобілів. Зниження економічного зростання в Китаї, посилення конкуренції та зростання цін на енергію вразили цю модель.
Погіршення відчувають не лише великі корпорації, але й малий та середній бізнес: скорочуються робочі місця, падають доходи.
Німецькі автовиробники та їхні постачальники оголосили про скорочення десятків тисяч робочих місць. Обробна промисловість Німеччини, третя за величиною у світі, неухильно скорочувалася протягом семи років.
За даними Федерального статистичного відомства Німеччини, економіка Німеччини в цілому скоротилася за останні два роки, що стало лише другим поспіль річним скороченням за весь час спостережень, починаючи з 1951 року.
У виданні зазначають, що ситуація нагадує 2000-ті, коли рівень безробіття в Німеччині сягав 12%. Тоді країна провела реформи, які допомогли подолати кризу. Але сьогоднішні виклики ще серйозніші, адже ставлять під сумнів саму основу експортноорієнтованої економіки.
Китай більше не виступає драйвером: його економіка зростає набагато повільніше, як і світова торгівля загалом. Експортні ринки, що раніше підживлювали Німеччину, більше не гарантують процвітання.
За словами аналітика Якоба Кіркегора, без швидкозростаючих ринків нинішня економічна модель Німеччини просто не працює.
З 2018 року промислове виробництво в Німеччині впало на 15%, а загальна кількість зайнятих у виробничому секторі скоротилася на 3%. Виробники металургійної та електротехнічної промисловості Німеччини, обтяжені витратами, можуть звільнити до 300 000 працівників протягом наступних п’яти років.
Втім, німецькі політики дотримуються старої моделі й уникають необхідних структурних реформ. Пропонуються лише дрібні зміни, як-от зниження податків або нові торгові угоди. Тим часом країні потрібно інвестувати близько 600 млрд євро в модернізацію за 10 років, але високі податки та конституційні обмеження стримують як витрати громадян, так і можливості держави.
Читай також: Made in Germany більше не працює: чому Volkswagen змушений закривати заводи
Нагадаємо:
Продажі Volkswagen у 2024 році впали на 2,3% до трохи більш як 9 мільйонів автомобілів, оскільки він намагається скоротити витрати вдома і вести цінову війну в Китаї, своєму найбільшому ринку.
Китайські чиновники та автомобільні компанії виявляють інтерес до німецьких заводів Volkswagen, які планують закрити.
Німецький діловий настрій несподівано покращився в січні завдяки більш позитивній оцінці поточної економічної ситуації, як показало опитування, проведене в понеділок.
Джерело: УП