Getty Images
Угода про лібералізацію перевезень між Україною та Євросоюзом – так званий “транспортний безвіз”, діятиме до липня 2024 року.
Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач за результатами переговорів з директоратом Єврокомісії з питань мобільності (DG MOVE).
“Провели переговори з керівництвом Директорату Єврокомісії з питань мобільності (DG MOVE). Основна тема – взаємодія щодо погроз польських перевізників перекрити кордон (між Україною та Польщею – ред.) і забезпечення стабільної роботи пунктів пропуску. Маємо запевнення від європейських колег, що вимоги перевізників не призведуть до змін Угоди”, – повідомив Деркач.
За його словами, “транспортний безвіз” діятиме як мав би – до липня 2024 року.
Заступник міністра повідомив, що на зустрічі з представниками DG MOVE він представив позицію щодо вимог польських перевізників, наголосивши на тому, що Україна розраховує на підтримку Євросоюзу в питанні забезпечення повноцінної роботи кордону.
“Визначили конкретні кроки, як DG MOVE може сприяти вирішенню ситуації”, – зазначив Деркач.
Україна не обирала варіант перенесення всієї логістики на сушу. Такі умови виникли через російське вторгнення і морську блокаду, зазначив заступник міністра.
“У таких умовах ми повинні забезпечити нормальне функціонування “Шляхів солідарності” і підтримку нашої економіки. Без будь-яких блокад”, – уточнив Деркач.
Нагадуємо:
Мінвідновлення отримало повідомлення про підготовку блокади пунктів пропуску на українсько-польському кордоні та ініціювало зустріч з офіційними представниками Польщі та Єврокомісії (ЄК) для забезпечення стабільної роботи кордону.
Раніше Міжнародна транспортна асоціація повідомила, що з 3 листопада польські перевізники планують на два місяці перекрити кордон з Україною.
За інформацією Асоціації, перевізники висунули умови: повернення до системи видачі дозволів для українських перевізників, посилення правил перевезення за ЄКМТ, запровадження окремої черги в “е-чергу” для транспортних засобів із номерами Євросоюзу, створення окремої черги для порожніх фур, забезпечення доступу до системи “Шлях”.
Джерело: УП