АТ “Укрзалізниця” веде переговори з Експортно-імпортним банком США про закупівлю другої партії локомотивів General Electric.
Про це в інтерв’ю “УНІАН” заявив голова правління “Укрзалізниці” Євген Кравцов.
“Переговори “Укрзалізниці” з представниками Ексімбанку відбулись за один день до їх зустрічі з міністерством. Я можу говорити тільки за компанію. Ми ведемо перемовини з ними щодо закупки другої партії General Electric. Першим етапом переговорів задоволені”, – сказав Кравцов.
“Сподіваюсь, що до кінця цього року, можливо, на початку наступного року ми почнемо новий етап з постачання тепловозів General Electric.
Зазначу, що у них завантажене виробництво, нам потрібно підлаштуватися під їх графік. Зараз обговорюємо поставку від двадцяти до сорока локомотивів. Але, скоріше за все, сорока”, – підкреслив він.
На питання, чи розглядає УЗ закупку локомотивів українських виробників, Кравцов відповів: “На жаль, немає таких виробників”.
“Ми були б раді, якби вони були. Раніше був виробник у Дніпрі (ДЄВЗ). Також у Крюківського заводу був проект з виробництва електровозу, але далі візуалізації ми нічого не бачили.
Тому при співпраці з іноземними виробниками ми розраховуємо на локалізацію виробництва в Україні. Це повинно надати нашій країні нові технології, нові робочі місця”, – зазначив голова правління “Укрзалізниці”.
Нагадуємо:
У лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ “Укрзалізниця” на 1 млрд доларів.
Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.
Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію – ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми “Укрексімбанк” придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв’язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.
Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric
Репортаж з заводу General Electric у Пенсільванії, де відбувається виробництво локомотивів для України, дивіться за посиланням: Як в США будують “тризуби” для українців. Репортаж із заводу General Electric
Економічнна правда