УЗ
До виробництва пасажирських вагонів для “Укрзалізниці” залучені близько 150 підприємств, які виконують десятки замовлень на метал, комплектуючі, деталі інтер’єру для рухомого складу.
Про це повідомив заступник голови Комітету Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський у Facebook.
“Коли Укрзалізниця оголосила про контракт на поставку 44 українських пасажирських вагонів, це запустило цілу хвилю угод, в яких задіяні десятки підприємств та тисячі працівників. Саме так працює машинобудування і загалом переробна промисловість. Кожне замовлення дає мультиплікаційний ефект”, 0 зазначив депутат.
Він пояснив, що виконавцем контракту з Укрзалізницею є Крюківський вагонобудівний завод, який, у свою чергу, вже зробив замовлення для головних постачальників.
“Листовий прокат виробляє завод в Запоріжжі, колісні пари – підприємство в Дніпрі, підшипники – в харківський завод. Віконні комплекти для пасажирських вагонів роблять також у Дніпрі, полиці, сидіння та інтерʼєр кабіни потяга – релоковане із Запорізької області підприємство. Ще одне запорізьке підприємство випускає ролетні штори”, – наводить приклад Кисилевський.
Ще один харківський виробник, який виготовляв частину деталей вагонного інтерʼєру серйозно постраждав від ворожих обстрілів, але має шанс відновитись.
Електрообладнання для вагонів виготовляють на кількох підприємствах в Харкові, Дніпрі і Запоріжжі. Світильники для вагонів – на виробництвах з Києва та Кременчуга, кондиціонери – завод з Миколаєва, акумулятори – столичне підприємство.
Виробництво вакуумних туалетних систем освоїла та здійснює дніпровська компанія. Також нові замовлення отримають черкаський завод – на лакофарбові матеріали та львівський – на крісла машиніста, в Одесі вироблятимуть кабелі.
Депутат підкреслює, що чимало цих підприємств серйозно постраждали через “прильоти”, деякі були змушені релокуватиобладнання й працівників у відносно спокійніші західні області.
Але головним є те, що новий контракт Укрзалізниці створює для них можливість вижити та не припиняти роботу.
“Починаючи від руди і закінчуючи візком та корпусом – вагон є майже повністю українським виробом. Кількість підприємств, чия продукція формує вагон, становить близько 150. Але й це приблизна цифра, бо у цих 150 є свої підрядники, а в тих – свої. Кількість робочих рук, задіяних у такому виробництві – від 5 до 10 тисяч. Це українці, які отримають зарплату й зможуть утримувати свої сімʼї у нелегких умовах війни”, – додав Кисилевський.
Заступник голови парламентського Комітету з питань економічного розвитку наголошує, що саме тому уряд має робити все, щоб великі замовлення державних компаній отримували не іноземці, а українці. Зрештою, понад 40% грошей від таких замовлень повернеться у державний та місцеві бюджети у вигляді податків, з яких фінансуються Сили Оборони.
Економічна правда