Південнокорейська верф Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering (DSME) розірвала контракт на будівництво трьох LNG-танкерів на замовлення “Совкомфлоту” для проєкту “Арктик СПГ-2” російської приватної компанії “Новатек”.
Про це пише “Комерсант”.
Причиною стало прострочення платежу за контрактом із боку судноплавної компанії.
За даними видання TradeWinds, йдеться про танкери для проєкту “Арктік СПГ-2”, це підтверджують і джерела “Ъ”.
Газета нагадує, що DSME побудувала для НОВАТЕК весь флот для проєкту “Ямал СПГ” – 15 танкерів Arc7.
“У зв’язку з тим, що платіж судновласника за будівництво одного танкера ЗПГ не здійснено у встановлені терміни, ми повідомили компанію про розірвання контракту для захисту наших прав”, – йдеться у повідомленні DSME.
Попри те, що платіж був порушений лише по одному з трьох ЗПГ-танкерів, замовлених “Совкомфлотом”, контракт планується розірвати повністю, стверджує один із співрозмовників газети.
Передбачалося, що верф здасть танкери у лютому, квітні та липні 2023 року. Контракт на їхнє будівництво було підписано у жовтні 2020 року, його загальна вартість становила $872 млн за три судна.
При цьому, “Совкомфлот” не зміг розрахуватися на замовлення, ймовірно, через проблеми з проведенням платежів, які виникли після того, як компанія потрапила під санкції США, ЄС та Великої Британії через війну в Україні.
У самому “Совкомфлоті” повідомили, що не коментують комерційні контракти, в НОВАТЕКу не відповіли на запит.
Співрозмовники газети кажуть, що російська верф “Звєзда” може не здати замовлення вчасно, враховуючи, що в Росії LNG-танкери ніколи не будувалися.
“Звєзда” збиралася будувати танкери в кооперації з південнокорейською верф’ю Samsung Heavy Industries (SHI), що може вплинути на перспективи реалізації проєкту. У березні ЄС ввів проти російського суднобудування технологічні санкції, заборонивши постачання практично всієї номенклатури обладнання.
Економічна правда