Росія не відчуває значних проблем з імпортом споживчих товарів західних компаній – Reuters

 

Getty Images

Росія через понад 2 роки від початку повномасштабного вторгнення не відчуває значного дефіциту товарів від західних компаній, через так званий “сірий імпорт”.

Про це повідомляє Reuters.

Хоча такі компанії як Nike і Lego залишили ринок, РФ, до країни-агресора продовжують надходити товари західних компаній через так званий паралельний імпорт.

У Росії навіть зʼявились окремі компанії, які займаються дотавленням товарів західних компаній до Росії “під ключ”.

Однією з таких є компанія Herinckx, як заснував громадянин Нідерландів Вейнанд Херінкс. Такі люди як він побудували свій бізнес на постачанні бажаних товарів до Росії через треті країни.

Під час відеодзвінка із Reuters, Херінкс зі свого офісу у Москві зазначив, що “Nike не хоче, щоб їхня продукція постачалася в Росію, але вони також не кажуть нам не робити цього”.

Вивчивши митні дані, корпоративні записи і внутрішні документи компанії Herinckx, а також поспілкувавшись із самим Херінксом, агенство Reuters дізналося, що компанія використовує посередників, які не мають очевидного зв’язку з Росією, як покупець, потім відправляє товари в Росію – часто через Туреччину, після чого постачає їх роздрібним торговцям в Росії.

Як повідомляє агенство, існує щонайменше десятки фірм, подібних до Herinckx, які використовуючи методи “сірого імпорту”, постачають споживчі товари до РФ. При цьому, під час аналізу, Reuters не виявила порушень санкцій зі сторони Herinckx, що підкреслює неефективність заходів країн Заходу щодо зупинки імпорту товарів у РФ.

Обмеження західних урядів здебільшого зосереджені на промислових товарах, які можуть бути використані для створення зброї для російської військової машини. Така продукція зазвичай підпадає під санкції США та Європейського Союзу. При цьому, споживчі товари потрапляють до РФ значно легше, в тому числі завдяки таким людям як Вейнанд Херінкс. Споживачі в РФ все ще можуть купувати іноземні товари. 

Митні дані свідчать, що, наприклад, вартість продукції Nike, імпортованої в Росію, впала на 81% з 2022 році до 21 мільйона доларів, але відновилася у 2023 році до щонайменше 74 мільйонів доларів.

Нагадаємо:

Нові санкції проти Росії мали бути запроваджені на початку саміту G7 у четвер, 13 червня, однак Німеччина не змогла досягти вчасно домовленості щодо обмежень.

Міністерство фінансів США виявило понад десяток схем ухиляння Росії від санкцій проти її військово-промислової бази та наклало обмеження на понад 90 іноземних осіб і компаній, насамперед із Китаю та Туреччини.

Економічна правда

Author: Onview