204 мільйони рублів коштуватиме росіянам у першому півріччі 2021 року утримання залізничної частини мосту до окупованого Криму, ці гроші отримає ПАТ “Мостотрест”, яке входить у бізнес-імперію друга президента Росії Володимира Путіна – Аркадія Ротенберга.
Джерело: проєкт “Радіо Свобода” “Крим. Реалії”
Деталі: Тендер на утримання залізниці на мосту через Керченську протоку у “Кримській залізниці” провели наприкінці 2020 року. Договір про обслуговування залізниці мосту укладається на пів року: з 1 січня до 1 червня 2021 року.
У тендерній документації йдеться, що до робіт із обслуговування об’єкта допускаються тільки особи, які мають громадянство Росії або офіційний дозвіл на роботу на території РФ.
Торік утримання полотна залізниці упродовж шести місяців також коштувало 204 млн рублів. Тендер був оголошений “Кримською залізницею” у червні 2020 року. Ще 287 мільйонів рублів на обслуговування залізничної частини мосту витратили в 2019 році.
Усі ці держзамовлення дісталися одному підряднику ‒ російському ПАТ “Мостотрест”. Воно стало єдиним учасником перерахованих тендерів, повідомляється на російському порталі держзакупівель.
ПАТ “Мостотрест” входить у бізнес-імперію російського олігарха Аркадія Ротенберга, друга президента Росії Володимира Путіна.
Його компанія і збудувала міст через Керченську протоку за федеральні кошти, а тепер продовжує кожні пів року отримувати бюджетні гроші на обслуговування об’єкта.
У “Мостотресті” про свої регулярні перемоги в тендерах публічно не повідомляють. Журналісти “Крим.Реалії” намагалися зв’язатися з компанією, але там на дзвінки не відповіли.
Довідка: Залізничну гілку Керченського мосту довжиною 19 км окупаційна влада відкрила у грудні 2019 року. Сам міст коштував Росії 228 мільярдів рублів.
Проєктувальники мостового залізничного полотна говорили, що його пропускна потужність ‒ до 47 пар потягів на добу. У російських ЗМІ потім повідомили, що міст зможе пропускати 65 пар потягів на добу в обох напрямках: 45 пасажирських і 20 вантажних.
Наразі відомо про набагато меншу кількість рейсів через Керченський міст. Переважно потяги курсують між Москвою, Санкт-Петербургом, Севастополем і Сімферополем.
Російська влада Криму говорила, що з запуском залізничної частини мосту через Керченську протоку на півострові знизяться ціни на продукти й товари, які дорожчають через проблемну логістику. Але ці надії не виправдалися.
Міст через Керченську протоку збудовано всупереч протестам влади України, якій за міжнародним законодавством продовжує належати окупований Росією Крим.
“Російська залізниця” (РЖД) не може працювати в Криму через санкції, що діють із 2014 року, тому тендери проводить “Кримська залізниця”.
Джерело: УП