Столична влада готується виділити ще 1,18 млрд гривень на добудову “золотого” Подільсько-Воскресенського мосту. Загальна сума проєкту вже склала більше 20 млрд гривень.
Про це, як передає КВ, йдеться у повідомленні Андрія Вітренка, депутата Київської міської ради (фракція “Слуга народу”), голови бюджетної комісії Київради.
Як зауважив Вітренко, вартість мосту зростає кожного року не через інфляцію чи “унікальні інженерні рішення”. На думку депутата, “кошториси складають так, щоб “зайвого” залишалось якомога більше”.
“Ось найсвіжіший приклад – будівельний пісок. У контракті “Автострада” заклала ціну 541 грн за кубометр. Хоча на ринку пісок можна придбати за 200-300 грн, а виробники продають і по 170. За рахунок завищеної вартості лише цього матеріалу переплатили понад 23 мільйони гривень. Це просто один пункт у багатомільярдному тендері”, – додав голова бюджетної комісії КМР.
Вітренко наголосив, що така практика стала нормою. Депутат зазначив, що замість незалежного цінового аудиту у тендери закладають “середню ціну” з маніпулятивної бази, яку наповнюють самі ж постачальники.
“Виходить легальний, але системний спосіб перекачування грошей з бюджету в приватні кишені”, – пише Вітренко.
“Поки для одних міст – це транспортна артерія, для київської влади та її друзів – нескінченне джерело заробітку за рахунок жителів столиці. Це не будівництво мосту. Це перманентне освоєння коштів. І поки ми мовчимо, ціна буде зростати й далі.”, – резюмує депутат.
Нагадаємо, 1 грудня 2024 року частково відкрили рух одним з найвідоміших довгобудів столиці – Подільським мостовим переходом, який зʼєднав Поділ та Рибальський півострів на правому березі з Райдужним масивом на лівому. Водночас для повного завершення проєкту його необхідно повноцінно “підключити” до транспортної інфраструктури міста. Але що отримають кияни в кінцевому підсумку – невідомо, адже протягом часу реалізації цей проєкт постійно змінюється під впливом транспортної ситуації, фінансових можливостей та тиску громадськості. Експерти констатують, що Подільський мостовий перехід не є унікальним в цьому контексті, він лише уособлює відсутність системного підходу до розвитку столиці.
Читайте: Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
Фото: Facebook Андрія Вітренка