У Норвегії гігантам соціальних мереж Facebook та Instagram незабаром тимчасово заборонять відстежувати користувачів в інтернеті, щоб націлювати на них рекламу.
Про це повідомило видання Politico з посиланням на наказ Норвезької служби захисту даних, пише “Європейська правда”.
Служба наказала американській технологічній фірмі Meta, материнській компанії Facebook та Instagram, припинити показувати користувачам у Норвегії персоналізовану рекламу на основі їхньої активності в інтернеті та місцезнаходження.
Заборона набуде чинності з серпня, згідно з наказом, надісланим Meta 14 липня.
Рекламна практика Meta у Facebook та Instagram наразі передбачає “обробку дуже приватних і чутливих персональних даних за допомогою дуже непрозорих і нав’язливих операцій з моніторингу та профілювання”, – пояснює норвезьке агентство Datatilsynet.
Заборона так званої персоналізованої реклами триватиме три місяці, починаючи з 4 серпня.
Facebook та Instagram зможуть показувати людям кастомізовану рекламу, але лише на основі інформації, яку користувачі вказують у розділі “Про себе” у своїх профілях.
Якщо компанія Meta не виконає розпорядження, їй загрожують щоденні штрафи в розмірі 1 мільйона норвезьких крон (89 500 євро).
Тимчасову заборону можуть скасувати, якщо Meta знайде спосіб легально обробляти персональні дані і надасть користувачам право відмовитися від таргетованої реклами, заснованої на відстеженні, йдеться в наказі.
Обмеження запровадили після того, як 4 липня Суд Європейського Союзу постановив, що Meta незаконно збирала дані людей, щоб таргетувати на них рекламу без їхньої прямої згоди на основі “законного інтересу” фірми.
У травні Meta оштрафували на рекордну суму в 1,2 мільярда євро за недотримання правил ЄС щодо захисту персональних даних.
Джерело: УП