Члени адміністрації президента Петра Порошенка розміщували замовні матеріали в українських ЗМІ та координували блогерів у соцмережах.
Джерело: Kyiv Post з посиланням на документи, які потрапили до журналістів
Дослівно: “Документи є уривками з неофіційного медіа-плану адміністрації та стосуються 2015-2016 років. З них випливає, що президентська команда замовляла засобам масової інформації, що писати та яких політологів цитувати”.
Деталі: За словами джерела Kyiv Post, документи знайшли у кабінеті, який раніше займав голова відділу зв’язків департаменту інформаційної політики адміністрації Порошенка Володимир Горковенко.
Сам Горковенко заявив, що не забував ніяких документів і не займався розміщенням джинси. Прессекретар Порошенка Святослав Цеголко проігнорував звернення видання.
Згідно з цими матеріалами, у вересні 2015 року газета “Аргументи і Факти” мала отримати 2 100 доларів за розміщення статті політолога Олександра Соколова “Как потерять Украину?”.
На питання про цей матеріал у редакції “АіФ” відверто сказали, що “скоріше за все, він був замовним”.
Одна з таблиць перелічує шість інших газет, які мали отримати гроші за розміщення матеріалів – “Сільські вісті”, “Комсомольська правда”, “Україна молода”, “Газета по-українські”, “Коментарі”, “Факти і коментарі” та “Сегодня”.
У документах також зазначено, що 874 тисячі доларів готівкою мало було виплачено семи радіостанціям під час місцевих виборів 2015 року за розміщення інформаційних повідомлень у випусках новин.
Для порівняння, в тому ж бюджеті на звичайну рекламу на цих радіостанціях було передбачено лише 277 тисяч доларів. Але навіть з цієї суми лише 48 тисяч мало бути перераховано на банківські рахунки радіостанцій, решта – до сплати готівкою.
Представник радіостанції Хіт ФМ підтвердив, що інформаційні повідомлення у випусках новин не позначаються як реклама, і зазвичай продаються в пакеті зі звичайною рекламою.
Один з документів деталізував інформаційну кампанію, яка мала супроводжувати призначення Віталія Ковальчука представником президента в Кабміні у травні 2016 року.
Згідно з ним, планували спочатку “злити” інформацію про призначення через лояльних політологів – Володимира Фесенка, Вадима Карасьова та Андрія Золотарьова, які мали б позитивно прокоментувати фігуру Ковальчука.
У документі навіть були прописані готові тези для таких коментарів, де Ковальчука показували як реформатора, який посилить роботу уряду.
Відзначається, що усі три політологи справді позитивно прокоментували призначення Ковальчука.
Фесенко підтвердив що працював з адміністрацією Порошенка, але умови такої співпраці назвати відмовився. Золотарьов сказав, що співпрацював рідко і не за гроші, а через приятельські відносини з Ковальчуком.
Карасьов заперечив, що співпрацював з адміністрацією Порошенка, але його коментарі з’являлися у матеріалах “РБК” та “Інтерфаксу” за травень 2016 року і тези збігалися з тими, що були в документах з адміністрації.
Також відзначається, що команда Порошенка у 2015 році платила за передвиборчу кампанію партії “Наш край”, яку тоді часто називали “проектом Банкової”, хоча представники партії це заперечували.
В одному з документів вказано, що команда Порошенка витратила 72,8 мільйона гривень (3 мільйони доларів) на передвиборчу рекламу партії “Наш Край” на основних телеканалах.
Крім того, серед документів була стратегія взаємодії з соцмережами від агенції Postmen, яка радила залучати блогерів. Дана компанія станом на початок 2019 року продовжувала обслуговувати Порошенка та його партію.
Політконсультант Катерина Коваль розповіла, що у складі невеликої команди кілька років координувала роботу десятків блогерів, які підтримували Порошенка у соцмережах.
Команда шукала перспективних людей, писала для них тези, а ті підтримували Порошенка та атакували його критиків.
За її словами, близько 20 найпопулярніших блогерів отримували плату за свої послуги, яка доходила до 1500 доларів на місяць.
Джерело: УП